Onze
Visie
en
Missie

20221958_OUDEFOTO_600x830_V2

Bij Crohill geloven we dat iedere organisatie de verantwoordelijkheid heeft om goed voor mensen te zorgen en de planeet netjes achter te laten.

Wij willen de schoonmaakbranche verduurzamen door producten en methodes te ontwikkelen en op de markt te brengen die mens en milieu niet belasten.

Crohill is in 1995 opgericht door Pim Hilgerdenaar. Schoonmaken is hem met de paplepel ingegoten: z’n opa verkocht ook al schoonmaakmiddelen aan bedrijven, Pim heeft nog model gestaan in een advertentie! Crohill is begonnen als groothandel in schoonmaakmiddelen. Inmiddels ontwikkelen we ook onze eigen producten en methodes, zoals Crohill slimmer schoon en Crohill schoner schoon. Dat doen we omdat we vinden dat het duurzamer moet en weten dat het duurzamer kan.

Graag leren we ook jou en jouw organisatie beter kennen.

Neem vrijblijvend contact met ons op.

Pim Hilgerdenaar, directeur van Crohill in Lelystad voor Rabobank Het Nieuwe land - september 2022

Onze missie

Pim Hilgerdenaar, directeur van Crohill in Lelystad voor Rabobank Het Nieuwe land - september 2022

Wij hebben een missie.

Wij willen de hele schoonmaakbranche duurzamer maken.

En met duurzamer bedoelen we beter voor onze aarde en de mensen die er leven, dus ook voor alle schoonmakers. Voor de mensen die het zware en vaak ondankbare werk verrichten.

Dat doen we door schoonmaakproducten en -methodes te verkopen die mens en milieu niet belasten. En als die er niet zijn, dan maken we ze gewoon zelf.

We ontwikkelen methodes waarmee de schoonmaker slimmer kan schoonmaken. Pijnvrij en met veel betere resultaten dan bij andere methodes.

We hebben bijvoorbeeld een lijn van schoonmaakmiddelen en -materialen ontwikkeld waarmee ze schoner kunnen schoonmaken. Plasticvrij, zonder microplastics in het water achter te laten en zonder overdosering.

En zo onderzoeken we voortdurend hoe het nog slimmer en nog schoner kan.

Onze Droom?

Dat in 2030 alle schoonmaakbedrijven en facilitaire diensten in Nederland slimmer en schoner schoonmaken.

Daarom helpen we organisaties die duurzame oplossingen zoeken. En moedigen we iedereen op alle mogelijke manieren aan om ook echt duurzaam schoon te gaan maken.

Want een duurzame schoonmaakbranche, dat is niet alleen onze verantwoordelijkheid. Daar kunnen we alle hulp bij gebruiken.

Doe je mee?

Wie zijn wij?

CROHIL PORTRET 06

Pim
Hilgerdenaar,
Chef
de Mission

Pim Hilgerdenaar, Chef de Mission

Pim is de oprichter van Crohill.

Pim is a man on a mission: hij wil de schoonmaakbranche duurzamer maken. Als een van de eersten in de branche keek Pim al naar de impact van producten op mens en milieu. En als een product niet voldeed, dan maakte hij het zelf.

Toen hij erachter kwam dat veel schoonmakers fysieke klachten aan het werk over houden en daardoor voortijdig moeten stoppen met werken, heeft hij met een team van ergonomen Crohill slimmer schoon ontwikkeld. Dat zijn schoonmaakmaterialen die de fysieke belasting van de schoonmaker vermindert, de snelheid van schoonmaken verhoogt, de kwaliteit verbetert en de impact op het milieu verlaagt. Dankzij Crohill slimmer schoon kan de schoonmaker weer trots zijn op z’n werk en elke dag met plezier aan de slag.

Ook op het gebied van milieu zag Pim dat er nog veel te verbeteren valt. De Nederlandse schoonmaakbranche is jaarlijks verantwoordelijk voor zo’n 200 miljoen kilo plastic afval en 2 miljoen kilo microplastics, die via het afvalwater in de zee en uiteindelijk in ons drinkwater en eten terechtkomen. Met Crohill schoner schoon, een lijn van duurzame moppen en doeken van bamboe en oplosbare tabletten reinigingsmiddel die plastic flessen met reinigingsmiddel vervangen, wil hij daar een eind aan maken.

Ellen
Maenhout

CROHIL PORTRET 01

Chef Dingen Gedaan Krijgen

Als Pim iets bedenkt, dan is het dankzij Ellen dat het ook gebeurt. Als geen ander helpt zij Pim en alle anderen bij Crohill om dingen gedaan te krijgen. Zo zorgt zij ervoor dat we altijd met volle kracht aan onze missie kunnen werken, dat schoonmakers lekkerder kunnen werken en de aarde steeds een beetje schoner wordt.

Wibo
Brouwer

Ontwerp zonder titel (18)

Manager Blije Klanten

Wibo is de man die zorgt dat al zijn klanten alleen maar complimentjes krijgen van hun opdrachtgevers. Over hoe schoon het wordt, hoe blij de schoonmaker z’n werk doet, dat het ziekteverzuim terugvalt en, uiteraard, hoe goed de duurzame producten hun werk doen. En door te zorgen dat steeds meer klanten complimentjes krijgen, draagt Wibo z’n steentje bij aan een duurzame branche.

Yves
Duquesnoy

Yves_nieuw_600x600

Manager Blije Klanten

Yves weet als geen ander wat nodig is om schoonmaakbedrijven enthousiast te maken: zorgen dat hun opdrachtgevers tevreden zijn. Dat bereik je met schoonmakers die lekker kunnen werken, met goede producten, waardoor het perfect schoon wordt en het milieu er geen last van heeft. Kortom: als er slimmer en schoner wordt schoongemaakt.

Oscar
Oostelbos

Oscar_nieuw_600x600

Manager Blije Klanten

Een blije klant begint bij een blije schoonmaker. Want als de schoonmaker plezier en voldoening haalt uit z’n werk, zie je dat terug in het eindresultaat. En als het allemaal nog op duurzame wijze gebeurt, dus als het bijdraagt aan een schonere planeet, dan is het plaatje helemaal compleet. Schoonmaker blij, opdrachtgever blij, eindklant blij, planeet blij. En daar wordt Oscar dan weer blij van.

Hanneke
Drent

Hanneke__nieuw600x600

Manager Kwaliteit en HRM

We kunnen wel zeggen dat onze producten en methodes duurzaam zijn en de beste die je kunt krijgen, maar het is ook fijn dat je die garantie hebt. En daar komt Hanneke om de hoek kijken. Zij bewaakt de processen die borgen dat we de kwaliteit leveren die we beloven. En tussen de bedrijven door zorgt ze ook nog dat alle andere mensen die bij Crohill zo hard de branche aan het verduurzamen zijn, elke dag met plezier naar hun werk gaan.

Lisa
van Dijk

lisa_van_dijk_crohill_marketing

Chef Communicatie

Bij Crohill hebben we een hele duidelijke boodschap te vertellen: het moet duurzamer en dat kan. Als Chef Communicatie heeft Lisa de taak om die boodschap bij zoveel mogelijk (schoonmaak)bedrijven tussen de oren te krijgen. Zij zorgt ervoor dat iedereen buiten het Crohill pand een helder beeld krijgt van wat we doen en waarom we dat doen.

Karen
van der Ploeg

Ontwerp zonder titel (17)

Manager Voorraden

Hoe meer bedrijven duurzamer gaan schoonmaken, hoe beter. Maar dan moet je daar wel de spullen voor hebben. Nou, daar zorgt Karen voor. Zij houdt nauwgezet bij wie wat aanschaft en hoeveel voorraad we nog hebben. Dankzij haar zitten onze pakhuizen altijd vol en hoeven we nooit nee te verkopen als een van onze opdrachtgevers duurzame stappen wilt gaan zetten. Gelukkig maar, want duurzame ambities afremmen, dat willen we natuurlijk niet.

Julot
Klerkx

Ontwerp zonder titel (16)

Chef Aanspreekpunt

Als je met onze spullen duurzaam gaat schoonmaken, dan komt er een moment dat je met Julot te maken krijgt. Ze is namelijk je aanspreekpunt voor bestellingen. Ze beantwoordt al je vragen die je over een bestelling hebt. Zorgt dat je duurzame spullen ook daadwerkelijk geleverd worden. En de factuur, die komt ook van haar. Toegegeven, vaak is kosten maken niet leuk. Tenzij je weet dat wat je er voor terugkrijgt zoveel meer waard is. Reken maar uit je winst: alles tip-top schoon, tevreden klanten, blije schoonmakers en nog goed bezig voor de planeet ook.