MVO beleid

In onze bedrijfsvoering houden we rekening met de effecten van ons bedrijf op de mensen binnen en buiten Crohill ( people), op het milieu ( planet) en op het rendement ( profit). Deze verantwoordelijkheid integreren we in alle kernprocessen van onze organisatie. We vinden het een uitdaging om de juiste balans te vinden tussen de drie P’s. Hieronder leest u een samenvatting van het MVO beleid van Crohill. Mocht u interesse hebben in het volledige beleid, dan kunt u deze opvragen bij onze binnendienst.

MVO beleid: People

Vernieuwing en verbetering van producten en methodes zit verankerd in het dagelijkse denken en doen van Crohill. De effecten voor de schoonmaker zelf vinden we hierbij ook van belang. We hebben werkmethodes en concepten ontwikkeld die de werkdruk verlagen en de belasting van gewrichten en rug verminderen, waardoor het werkplezier toeneemt. Denk hierbij aan de ontwikkeling van de handtool waardoor de schoonmaker minder hoeft te reiken en te bukken. “Niet alleen schoon maakt blij, ook schoonmaken maakt blij”.

MVO beleid: Planet

Crohill kiest bij de samenstelling van haar assortiment bewust voor leveranciers die duurzame, ergonomische en milieuvriendelijke producten en diensten produceren. Verantwoorde productkeuzes zijn o.a. de productlijn van Kleen Purgatis met Emas certificering, het Katrin hygiënepapier met Nordic Swan label van Metsa Tissue, het papier met Eco label van Europroducts, CO₂ gecompenseerde Ecoplastic zakken en de Ergo stofzuiger.

Logistiek: Lean and Green

Lean and Green’ is een stimuleringsprogramma voor bedrijven en overheid op het gebied van transport en mobiliteit. Het stimuleert organisaties om te groeien naar een hoger duurzaamheidsniveau, door maatregelen te nemen die niet alleen kostenbesparingen opleveren, maar gelijktijdig milieubelasting reduceren. Onze distributeur Portena Logistiek heeft al in 2011 de Green and Lean Award ontvangen. Klik hier voor meer informatie over Lean and Green.

MVO beleid: Profit

De schoonmaakbranche staat onder druk. Er moet meer gepresteerd worden in minder tijd, zonder rendements- of kwaliteitsverlies. Crohill ziet het als een uitdaging om concepten te ontwikkelen die dit mogelijk maken. Zoals gezegd houden we hierbij rekening met het belang van de schoonmaker en met het milieu. Wilt u weten wat het rendement voor uw bedrijf kan zijn?